lördag 20 mars 2010

Ljuvliga helgbestyr

Härliga lördag!
Har pysslat hemma och varit på bra humör! Så bra humör att jag inte ens blev sur för att det inte fanns mjölk till kaffet imorse... löste det med vaniljglass i espresson!
Väldigt trevligt sätt att inviga helgen på!
Var på en helghandlingstur med mamma igår och det blev bland annat en sväng till Ikea; där detta lilla bord impulsshoppades. Ville ha något litet på verandan att ställa kaffekoppen på nu när solen tittar fram. Så jag kan sitta där och mysa medans kotten sussar ute i vagnen.

Så idag pyntades det lite på verandan med påskigt inslag. Måste ju givetvis ta in blommorna på natten, (hoppas inte glömmer som jag gjorde sist... morr).

Penséen fick mysa lite under klockan i dagsljuset idag också.

Ingen har väl missat de söta sevetterna som finns på ICA nu. I grönt och rosa... så lätt att slänga ner i kundvagnen när man ändå är och handlar :)
Så nu hoppas vi på mycket sol till veckan... då blir det många koppar av mitt älsklingsté (citron & ingefära från Friggs) och kaffe ute på verandan!
~
Nu ska jag förbereda lördagsmaten;
en köttbit med massa god tomatsalsa och ruccola med melon, kiwi och gruka.
Trevlig lördagskväll!
Kram

9 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Å vilken middag! Du har inte lite till övers? ;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Där sitter du bra, men idag är det lite disigt. Kanske blir soligt fram på dan. Härligt med fårskinnet och kaffe.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Allis sa...

Åh, så fint du har gjort på din altan - och vilket bra tips till morgonkaffet! Finns det nåt värre än när mjölken till kaffet är slut på morgonen??
Själv lyckades jag fånga den sista kvällssolen på verandan då jag hade första grillningen för säsongen ;))
Må gott! Kram Allis

Huset vid ån sa...

Så vårigt o fint du har gjort på verandan! Och vad mumsig lördagsmeny du har....Hoppas att det smakade bra! Önskar dig en skööön söndag! Kram Therese

Marie sa...

Så fina bilder från verandan, ser så härligt vårigt ut!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Therese sa...

Jag bälgar också i mig samma te fast med en mer internationell benämning. Ginger Lemon från Yogi, så himla gott!

Sara sa...

Ååh vilka härliga bilder :)

Hannis sa...

Vilken fin bild på blomman!!
Jag har stått och kollat på det bordet och funderat och funderat.
Nu när jag ser ditt så ser jag ju att det är snyggt!!

Hoppas att du hade en bra helg/
Kram Hannis

Huset vid ån sa...

God Kväll! Åh, Nu fick jag njuta av din vackra gula ranunkel en gång till....Önskar dig en Trevlig vecka! Vårkramar till dig! Therese