måndag 1 mars 2010

lite kaffe kanske...

Herregud, nu sitter vi här insnöade igen...
Vi som skulle på fika i grannkommunen idag. Men man ska nog undvika att åka bil en dag som denna. De har inte plogat här än så jag kommer verkligen inte ut med bilen... eller kommer jag ut så kör jag med stor sannolikhet fast.
Så det blir nog en stort kaffeintag idag, tillsammans med en rastlös prins och en hög med vårinspirerade tidningar:)

Helgens fina bukett stod min kära väninna Lotta för. Fantastiska tulpaner och ranunkel!
Hon vet hon... :)

Hoppas veckan bjuder på några plusgrader. Jag blir nöjd med ett par solstrålar också...

Kram

ps. Mia Skäringer var helt underbar! Ja, ord kan inte beskriva hur bra showen var... Jag skrattade så det kom inte ens ut ljud, käkarna krampade, tårarna sprutade! Se den om ni har möjlighet! Jag vill se den igen... ds.

9 kommentarer:

Designe sa...

Vilka underbara blommor du fått! Gillar blomkulan oxå!:) Jasså du har snöat in? Ja här har snöat en del oxå, inge kul att köra bil nu, spårigt och slirigt! Gick i alla fall bra att GÅ till jobbet!:)
Ha en bra dag inomhus idag då!
Kram :)

Skogsfrun... sa...

designe: ja här kommer man inte långt... :( trist! Visst är kulan fin, sommrig:)

Ha det fint!
Kram

FLOOSAN sa...

va trist och vara insnöad, det får gärna räcka med snö nu

Huset vid ån sa...

Åh, Vilken vacker bukett med tulpaner o ranunkel! En härlig kombination som gör att man längtar extra mycket efter våren....Må så gott! Måndagskramar Therese

färgtrappan/m-l sa...

Hej, oj insnöad igen, har den inget slut den här vintern? Vilken tur att det inte var igår då, så du missade Mia Skäringer! Jag tycker också hon är rolig, en riktig härlig frisk fläkt.

Å du, visst är miljötorsdagarna över, men nu har ju vi alla hittat fram till varandras bloggar och det är ju jättebra. Så jag kommer in här då och då och skriver en liten rad.

Ha det fint, hoppas du kommer fram ur snön imorgon ;)

Huset vid ån sa...

Kikar in o tackar för titten. Här har solen lyst från en klarblå himmel, så kanske att våren är på väg....Hoppas att den har lyst på dig också! Kramis Therese

Anonym sa...

Häpårä Pernilla!

Förstår att Mia var bra!!! Älskar Tabita rollen; " Rasmus, sitt inte mä röva i söffa ta pårej kalsongera"
Ha ha :)
Hoppas att du och din prins mår bra!

Puss/
Anna

Jenny sa...

Vilken underbar bukett! Jag bara älskar blandningen av ranunkel och tulpan. Kram!

Skogsfrun... sa...

anna:Halloj! verkligen bra var det! Vi mår bra hoppas du mår bra också? Jobbar o sliter förstår jag! Puss