lördag 6 mars 2010

Kalashelg

Härliga lördag och solen skiner.
Men ute är det just nu närmare -20 grader. Enligt rapporterna ska det stiga framåt dagen...
~
Den här helgen blir full med kalas. Idag skall sambon firas, som fyllde tidigare i veckan och imorgon blir det kalas för en tjej som fyller hela åtta år. Åren har gått så fort och jag tycker fortfarande att hon är sådär tre fyra år. Då man kunde slänga upp henne i mina armar och vyssa och pussa på henne. Hon skrek av skratt "för hon var ju ingen bebis" som skulle vyssas :)
Så därför blir det pynt av detta inlägg med fantastiska tulpaner och vaxblommor, (eller tallmyrten). En av mina favoritkombinationer. ...och Jenny har ju precis lärt oss att rosa är ett bra eldelement i rummen nu när det är så mycket snö ute... för snö var... ett annat element... hmmm. Ja, vilket var det? Så glömsk jag är!
Det går ju och läsa här iaf...
Jag har massa rosa i vardagsrummet nu och det känns jättebra!

Kram


5 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Ljuvlig bukett, som karameller! Lycka till med kalasen! Önskar dig en Trevlig helg med mycket solsken! Kram Therese

godastunder-tokigaidéer sa...

Vilken härlig bukett, fint med den rosa tutchen.I skåne har vi -3,5 och solen skiner från en blå himmel.Tack för titten

Ha en trevlig helg
Kram Anna

Jolin sa...

Lustigt nog köpte jag oxå rosa tulpaner i torsdags, jag som aldrig varit så intresserad av rosa ting (som min äldsta dotter tycks vara ;-) )
Alla dina blommor har inspiererat mig till att plantera blommor hemma o tom plantera om resten av blommorna....jag är i chocktillstånd, haha!
Så tack för inspirationen o ha en fortsatt mysig kalas-helg!


Kram J

FLOOSAN sa...

Vilka fina blommor, snacka om vårkänslor

Skogsfrun... sa...

huset vid ån: tack! verkligen karamelligt med snittisar! Kram

goda stunder o tokiga idéer: Tack, älskar rosa ;) Hoppas din helg var med!
KRam

Jolin: vad roligt att vara en inspirationskälla! :) Det komemr att bli finfina blomsterarrangemang till våren hos er hör jag! :) KRam

Floosan: verkligen! våren är på G!
Kram