tisdag 30 mars 2010

Gräddbakelse

Gud så gött jag har det nu!
Sitter och sippar på årets första rosévin... Har ju inte druckit rosé sedan sommaren 2008.
...och mätt i magen på det... Kotten sover, sambon kollar hockey och jag myser och bloggar...
kan det bli bättre?!
Var iväg en sväng med mamma förut, jag och kotten...
Med mig hem fick jag;
påskliljor som nu står fina ute på verandan, (nu ligger ljungen på tippen!), snöklockor, bellisar, spetsband och nya vita hortensior till köket.
De gamla står här i vasen...
De håller sig så bra som snittblomma!
Visst ser det härligt ut! Som en stor gräddbakelse!
Nästan så man vill äta lite på buketten...
Jag tror jag använde ca åtta blommor från två plantor till buketten och det blev lagom i vasen, (vinägretteflaskan).

Ska köpa en kudde till soffan har jag tänkt... men kan inte bestämma mig alls!
Vill ha lite aquablått, vitt, rosa och ljusgrönt i den... men jag är som ett barn vid godishylan... riktig beslutsångest med andra ord!
Green gate eller Biggie Best, vad passar bäst?

Kram

7 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket heeeelt fantastiskt vardagsrum du har! Kan känna lugnet ända hit... Hortensia buketten är underbar och gör sig så bra mot det mörka bordet.
Kram/ Anna

Karin Lindström sa...

Så fint ni bor, och din bukett var ju bara underbar!

Så det blev lite blommor idag då. Vad härligt att fixa med dem. Skönt också med ett glas vin efter graviditeter och amning!

Oj, oj, kuddar är ju ett kapitel för sig. Det blir nog bra vilken som eller så får du slå till på båda. Kuddar kan man aldrig få för mycket av *ler*

Påskskum är som julskum fast med harar och ägg!
Det är visst fler som inte köper det, men det kan man ju bara inte vara utan ;)

Kramar
Karin

Vintage House sa...

Vilken härlig fin gräddbakelse:)
kram
sandra

Allis sa...

Kuddar kan man ju aldrig få nog av men... i ditt härliga rum skulle jag nog välja en ljusgrön - tror den skulle harmonisera bra till det runt omkring.... tror jag ;))
Förstår att du har frossat i nya blommor men gräddbakelsen på bordet är ju ändå ljuvlig!
Hoppas du visar sen hur valet blev;))
Kram Allis

LOTTAS HOME sa...

Vilken underbar "gräddbakelse"!
Ha en bra dag.
Kram Lotta

Huset vid ån sa...

Det var en fin o läcker gräddbakelse du hade...Önskar dig en Trevlig Påsk! Kramar till dig! Therese

Vit som snö sa...

Jag håller med, så fluffigt härlig den ser ut hortensian!
Fint vardagsrum! Men kuddar är inte mitt starka område, har själv beslutångest mest jämt.... O helst vill jag ha mååånga kuddar!
Ha en riktigt fin påsk!
Kram Cilla