fredag 19 mars 2010

dropp dropp...

Har nu planterat om och klippt pelargonerna.
Så då passade jag ju givetvis på att ta sticklingar från några av pelargonerna. Hoppas på att Appleblossom Rosebud ska ta sig fint. Älskar verkligen den pelargonen. Det är nog favoriten! Så nu står de i små vaser i minidrivhuset och ska få lite rötter innan jag planterar dem i lerkrukor. Jag tycker att det är lättare att få dem fina om man sätter dem i vatten först. Vissa sätter sticklingarna direkt i jord, men mina har aldrig blivit fina då. De ruttnar så lätt, även om jag låter dem torka innan jag sätter ner dem.
Kan inte förstå att det är fredag redan! ...och här i Karlstad duggar det... Skönt att snön får lite hjälp att försvinna.
Tycker om att bryta allt det vita med mörkare brunt. Så som denna möbeln som passar bra ihop med soffbordet tillhörande soffgruppen vid brasan.
~
Senare blir det en tur med mamma för att helghandla. Måste till en blombutik och köpa nya påskblommor, för i helgen ska jag pynta lite. Lite enkelt bara... så man känner att det är påsk iaf.
~
Tycker så mycket om tavlan (tryckt kopia av Einar Nerman) som jag fick av mamma... Hon var väl trött på den efter alla år hon haft den och som den hängt i hennes barndomshem. Såg att ett hem som var med i Vackre hjem & interiör hade en likadan. Det är alltid roligt att se saker som man ärvt i repotage hos andra.
He en fin Fredag!
Kram

3 kommentarer:

Spirande grönt - sa...

Vilken fin blogg du har! Här kommer jag kika in igen:)

Tack för hälsningen hos mig!

Rebecca

Emmas utsikt sa...

Härliga bilder! Själv har gjort tvärtom i år, satt de rätt i jorden för att se om det blir bättre. vi får väl jämföra frammåt våren. ;)

Ha en skön helg,
Emma

Therese sa...

Är det så man ska göra alltså? Själv så flyttade jag in mina två från balokngen. ställde dem i köksfönstret och har faktiskt lyckats hålla dem vid liv. men dte kommer inte blir några blommor gissar jag?