måndag 15 mars 2010

det luktar vår...

Uppdatering: Kransen är inköpt i vintras på Min lilla vrå
Härliga soliga helg!
Det är en speciell lukt ute när våren är på väg och jag vet inte vad det är...
På morgen när man vaknar så känns det.
Man blir på ortoligt bra humör när man vaknar av att solen lyser in i våra stora fönster på övervåningen.
~
Förutom att kurera mig och prinsen, mysa i solen och fika hann jag vårpynta lite på verandan i helgen. Drörrkransen fick byta ut sin vintriga fyllning mot vårigare inslag av björk.
Senare när det är mildare på nätterna skall jag klämma fast några lökar. Men jag fick bevis för att det fortfarande är vinterkallt på nätterna när jag glömde bort att ta in pingstliljorna i natt. De mår nu inte lika bra som igår....
Nu ska vi ut i solen, jag och lillskrutten.
Kram

8 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken fin krans! Har aldrig sett något liknande förut... Var har du köpt den, eller är den kanske hemtillverkad? Supersnygg hur som! Ha en mysig dag med lillen!
Kram/ Anna

Skogsfrun... sa...

Vita rosor och förgätmigej:
TAck, visst är den fin. Jag har köpt den på nätet, men kommer inte ihåg vart precis nu... ska kolla runt lite så skriver jag på din blogg vart den är ifrån om jag finner vart :)
Kram

Designe sa...

Vilken myskissen nedan! Jag har samma quilt, gillar den! Vilken härlig bok oxå! Gillar din krans som man kan piffa med säsongens pynt! Hos mig hänger grankransen än...kanske är dags att ta bort den nu!:) Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej. En sån där krans har jag en liknande, bra idé med björkriset i. Det har jag aldrig haft, nu tror jag att jag härmar dig till påsk.
Krya på er och stor kram
AnnaMaria

Country Antiques sa...

Hej! Ja, jag måste säga att Wabi Sabi nog är "grejen" för många av oss här inne i inredningsbloggarvärlden. Oj! Jag tror att jag just skapade ett nytt ord.;)

Det ska bli kul att skriva om det regelbundet, förmodligen kommer det bli precis som med miljöbloggandet- man lär sig en massa nya saker varje vecka.=)

Älskar din krans. Var har du fått tag i den?

Kram på dig, Matilda♥

fröken knopp sa...

Låter som en härlig helg!!

Vilken underbar krans..Jag har beställt något liknande till min lilla butik..:)

Varma Kramar Elin

Huset vid ån sa...

Visst är det härligt att våren är på vägg, allt blir så mycket roligare o lättare! Din vårkrans ser så fint ut! Ha en fortsatt bra vecka! Kram Therese

Hannis sa...

Har du gjort den fina kransen själv?
Urtjusig tycker jag!

Nä, det är nog inte riktigt vår än.
Men i dag värmde solen här och jag njöt i stora lass=))

Kram Hannis