tisdag 2 februari 2010

söt men tuff

För länge sedan klädde jag om och målade rokokostol... Jag sparade mödelnubben från den förra klädseln och återanvände. Senare skulle jag sätta ett kantband och finklippa tyget i kanterna...
Men tiden gick och det blev aldrig av att något kantband kom på. Nu är jag faktiskt glad att jag aldrig hann sätta på kantbandet. Jag gillar det rosiga tyget mot de svarta nubben och att det inte ser så perfekt ut...

Det blir lite charmigt :)

Idag får vi besök :)
Så jag ska göra semlor. I nya nummret av Matmagasinet var det recept på fyllningar till semlor, så jag ska prova tryffelfyllningen. Låter syndigt gott!
Trevlig Tisdag!
Kram




3 kommentarer:

Betty sa...

Åååå vad fin ! Älskar den modellen o tyget ska man ju inte tala om.

Kram på dig ! Betty

Skogsfrun... sa...

Betty: tack söta! Jag gillar den också skarpt!

Kram kram

Vit som snö sa...

Vad roligt att få hitta till dej! Tack för din söta kommentar!
Vilka ljuvliga stolar, tyget är såå vackert! Håller med, det gör inget att kantbandets "glömts bort"
Tittar gärna in igen hos dej:)
Kram Cilla