lördag 6 februari 2010

Helg-mumsigheter

Äntligen lördag!
Som jag har längtat! Två födelsedagsflickor ska firas den här helgen. Nr. 1 idag med kalajs hemma hos henne. Ska dit om inte så länge och hjälpa till med maten innan. Här ska rullas sushi :) Ska bli fantastiskt roligt att klä sig i finklänning och mysa med massa tjejsnack ;)
Nr. 2 firas imorgon. Fast de kommer till oss...
Så det får väl bli tryffelsemlor igen kanske. De var ju en sådan hit!
... och så lätta att göra!
~
- 1 dl grädde som kokades upp...
- 75 g hackad mörk choklad
- 75 g nougat
~
(fast jag hade nog i lite mer av både choklad och nougat... höftade där...)
Sedan rördes allt ihop till en härlig krämig massa som fick stelna något.
Semlorna gröptes ur och fylldes med tryffel, (istället för mandelmassa), och toppades med grädde och ett litet lock med florsocker.
Hade helst haft rosa florsocker, men det var slut på affären...

Paket till flickorna med egentillverkade dekorationspinnar...
Kanske passar fint i en kruka med vårlökar :)

Nu blir det sen frukost medans lillprinsen vilar...

Ha en finfin helg!

Kram


7 kommentarer:

Vintage House sa...

Tack söta för din kommentar. Mysiga paket! ha nu en ljuvlig lördag kram sandra

Huset vid ån sa...

Tack för titten inne hos mig....Vad roligt med kalas! Och vad mumsigt det lät med tryffelsemlor! Det måste jag pröva! Ha en fortsatt bra dag! Söndagskramar Therese

Vit som snö sa...

Tack, jaa visst är den fin min takkrona. Jag har haft flera år av mammapeng o just då får man mest önska men snart kan du shoppa loss igen:)
Vilket mumsigt tips på semlor, det måste jag prova! O sushi som är min absoluta favorit i livet, nu blev jag sugen på det!!!
Kram Cilla

Skogsfrun... sa...

Vintage house: tack, det var en superhärlig lördag! Kram

Huset vid ån: åh de är så goda. Du måste verkligen prova dem! Kram kram

Vit som snö: prova prova semlorna! Ja jag shoppar lut lite ändå;) Men det ska bli härligt när man har full lön senare igen! :)
Kram

Jenny sa...

Gud så gott det lät med tryffelsemlor :) MUMS! Man blir verkligen sugen på något gott när man sitter framför bloggen, många som skriver om så mycket gott *fniss* Mysiga paket du har gjort! Ha en toppenbra måndag! KRAM

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Vilka ljuvliga paket.
Kram Lotta

Skogsfrun... sa...

Jenny; de är så goda!!! Jag brukar alltid dricka kaffe framför datorn; just nu är vaniljkaffe en favvo ;)Kram

Lotta: tack söta!
Kram