torsdag 18 februari 2010

en helt vanlig snöig torsdag...

Prinsen sussar en stund i sin sittdel i vagnen. Han sken som en liten solstråle när han kunde få sitta själv en stund :) Fast han eg. är lite för "liten" för sittdelen hade vi inget val än att byta till den från liggdelen. Stackarn är ju så lång, så med åkpåse och vinterkläder är liggdelen för kort. Ett elände när vagnarna är så små nu för tiden. Men lite smidigare än "båten" som jag låg i på 80-talet :)
Ska försöka hinna iväg till Plantagen en sväng senare. En god vän tipsade mig om att pelargonsticklingarna hade plockats fram där! Låter mycket intressant. Älskar att stå där och mysläsa på de olika sorterna och välja vilken man ska ta med sig hem. Ännu mer spännande är det ju när den väl blommar:) Förra året köpte jag en stjärnpelargon som visade sig vara superfin;
vit med neonröda stänk och röda pistillmärken

Köpte fina spetsband som var upprullade på trärullar på Blomsterlandet sist jag var där. De skrällar ibland och har massa roligt "lull" som slinker med i korgen. Ibland har de ingenting...

Sen kommer väl snöovädret...Då hoppas jag sitta framför brasan med en kopp thé:)
Kram kram



13 kommentarer:

Designe sa...

Så fint du gjort där m pärlhyacint och spetsar! Låter härligt med pelargonsticklingar! Är kanske dags att ta tag i sina övervintrade pellisar nu! :) Kram

Skogsfrun... sa...

visst blev det gulligt. gillar spets ;) Ska försöka hinna ta fram i helgen! Kram

Huset vid ån sa...

Så fint du har med ditt månbord och din vackra gamla pinnstol! Hoppas att du hade en bra Alla Hjärtans Dag! Kram Therese

Skogsfrun... sa...

huset vid ån: tack snälla:)
min hjärtadag var lugn och fin :) kram

godastunder-tokigaidéer sa...

Jätte mysiga bilder. Just nu sitter jag vid brasan och värmer mig. Är tyvärr en riktig kyckling, fryser konstant alltid.

Ha en skön kväll
Kram Anna

Beatrice sa...

Vad fint du har gjort med pärlhyacinterna och de gamla spetsarna :-). Det blir lite vårkänsla med pärlhyacinter i huset!

Kramar
Beatrice

Vintage House sa...

Hej,
här vräker det ner snö:(
så kul att du tittade in hos mig.
härliga bilder du bjuder på.
kram
sandra

Lilla Blanka sa...

Hej!

Pelargonsticklingar låter spännande! Nu blev jag sugen på att köpa några jag med =) Får kolla till mina övervintrande pellisar i källaren också tror jag.

Härliga bilder och såå fint med spetsen!

Kram
Mia

Skogsfrun... sa...

goda stunder...: åh det låter mysigt. Det ska jag göra hela dagen idag! för det vräker verkligen ner!
KRam

Beatrice: visst blir det. och de doftar så behagligt mumsigt! Kram

Vintage house: tack. alltid så fitn hos dig med! kram

Lilla blanka: älskar verkligen pelargoner! Måste verkligen ta fram mina ur dvalan snart!

Kram kram

Jenny sa...

Spets är verkligen mysigt och användbart. Det kan man inte få för mycket av. Gillar när de ligger på rulle som du gjort! Ha en underbar helg! KRAM

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för titten...Hoppas att du haft en bra dag! Trevlig Helg! Kram Therese

Annika sa...

Mmm pelargonsticklingar... synd att K-stad ligger 10 mil bort.... men väckt mina pelargoner det har jag gjort.... så nu är det bara att vänta o hoppas.... storskogen är ju nåt man bara måste spara på..... att få gå i en riktigt gammal skog o mysa är ju så underbart.... KRam Annika

Skogsfrun... sa...

jenny: spets är finfint! ha en fin helg! kram

Huset vid ån: trevlig helg till dig! Kram

Annika: jag måste verkligen väcka min med! Kram