lördag 20 februari 2010

älskade mateus...

Japp, snöstorm ut...
Men jag trotsar; ställer fram rosa tallrikar i tallriksstället och tänder mitt nya doftljus - Cherryblossom. Doftar ljuvligt!
... och en liten tallmyrten (eller vaxblomma om man så föredrar) får pryda min lilla ekollonvas.
Måste komplettera min mateusservis med fler av tallrikarna och större och mindre assietter.
Valde att köpa servisen i färgerna sand och ljusrosa, men skulle gärna ha en uppsättning för varje årstid. Det finns så många fina färger! Man kan väl inte annat än att älska tårtspetskanterna :)
De nya skålarna med fjärilar är helt ljuvliga! En sådan måste jag nog ha...
Hela Mateus produktsortiment finns att se här...
~
Idag blir den en sväng till stan.
Jag ska ut på jakt...
Måste hitta en fin klänning till prinsens dop. Ja, det är länge kvar, men för en gång skull ska jag börja planera i tid. Börjar med det viktigaste ;) hahaha..
Sedan blir det en sväng på kalajs och ikväll Meodifestivalen... Måste kolla om det är idag som Darin ska vara med. Då får han min röst! Trots att han tydligen skall sjunga en ballad...
~
Härlig helg!
Kram
Uppdatering: Blev ingen sväng till stan... ovädret var alldeles för vidrigt. Hoppas kunna ta mig iväg imorgon kanske. Måste iaf till Plantagen och köpa blomjord så jag kan fylla nästa vecka med lite omplanteringar av pelargonerna som ska väckas! ... och en stickling får det bli också...
Fanns så väldigt många att välja på att jag fick åka hem och läsa på lite om olika sorter innan jag köper några. :D

7 kommentarer:

Annika sa...

Jättesnygga tallrikar du har där.... o att vara ute i god tid är aldrig fel.... planering är A o O..... o ett dop är ju en så speciell händelse att man ju vill att allt ska bli perfekt... ha de så gôtt i snön.... Kram Annika

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Å vad de är snygga!
Kram Lotta

Marie sa...

Mateus porslin är verkligen jättefint!

Här har vi inte varit utanför dörren idag, snön har fullkomligt vräkt ner hela dagen.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Marie

Vintage House sa...

hej,
Har Mateus porslin hemma, tycker de är ljuvliga. Har bara snöar och snöar det.. kram sandra

Huset vid ån sa...

Visst finns det mycket fint från Mattehus...Säger som dig jag skulle också vilja ha en färg för varje årstid! Önskar dig en skön söndag! Kram Therese

Hjortgården sa...

Så snygga de är!

Man kan ju blanda också - men rosa var läckert!

Kram Maud

Jenny sa...

De är verkligen underbart fina! Härligt med en vårfärg nu i vinterstormen. Kram!