onsdag 27 januari 2010

Vintervitt...

Ja, det är väl vintervitt som man får hålla sig till ett tag nu. Men jag kunde inte låta bli olivträdet när jag var på Plantagen igår. Skulle eg. bara ha en blomma till lillens rum, men så tänkte jag asch... lite ska man väl få unna sig ;) Så nu hoppas jag verkligen att den kommer trivas fram till sommaren, ja och hela sommaren också förstås. Det känns som de är svårare att övervintra än att sköta när det iaf blir ljusare varje dag.

Det var en faslig tur att vi fick ärva soffgruppen med tillhörande bord av mamma och pappa. Här har vi myst massor framför brasan nu i vinter. Gruppen var som gjord för det här hörnet i huset. Jag kallar stilen på gruppen för "bondrokoko" men jag vet inte vad stilen eg. heter.
Typiskt att det skulle bli massa snö och blåsigt när vi skulle promenera till vänner idag.
Jag är inte så hårdhudad att jag påpälsad ger mig ut...Fint väder ska det allt vara om jag ska gå :)

Kram


9 kommentarer:

godastunder-tokigaidéer sa...

Jättesnyggt med soffgruppen den gillade jag. Tack för de inspirerande bilderna.

kram Anna

Maria Butik Sköna Rum sa...

Vilken skön mys-hörna! Soffgruppen är jättesnygg.
Kram Maria

Lisa sa...

Åhh, där är det så lovely att sitta. Längtar... Jag älskar ert hem, det är det finaste.

Therese sa...

Det är så himla fint! Jag tror aldrig att jag skulle lyckas få till det på samma sätt men det ä nog för att det egentligen inte är min stil trots att jag tycker det ser fint ut. Själv har jag pyntat upp vardagsrummet lite idag. Gröna grejer kom in som tex höga värmeljusstakar, nya kuddfodral och blockljus. Mycket fint blev det!

Karin Lindström sa...

Hej!
Hur har du det i snöyran? Här har det kommit riktigt mycket snö, det är inte klokt vilken vinter det är i år!

Så mysig hörna ni har, och jag kan tänka mig att möblerna är sköna. De ser så där härligt puffiga ut. Trevligt också med det runda bordet och att möblerna står så där runt i hörnet.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kramar
Karin

Torparfrun sa...

Hej!

Jättefin soffgrupp, förstår att ni har trivts där.

Vad gäller olivträd så hoppas jag verkligen att du lyckas bättre än vad jag brukar göra :-)
De är verkligen fina!

Kram Torparfrun

Anonym sa...

på villagatan bor en tjej med gröna fingrar för olivträd,hon glömmer bort det under vintern och låter katterna klättra i det och barnen välta det;)puss o kram fia,jag tror jag ringer dig nu!

Möllebacken sa...

Hejsan.
Vilken känsla du har för det estetiska. Kikade in hos dig mia "miljöbloggarna" och det blev ett lyckokast! Ha en bra kväll.
Pella

Skogsfrun... sa...

anna och maria: tack tack ;) kram

Lisa: visst var det mysigt sist! Du är mycket välkommen sanrt igen fina vän! Puss

Therese: tack vad du är snäll! Vad roligt med lite våggrönt! Ska ha lite grönt på övervåningen hade jag tänkt. Lime gillar jag!

Karin: jo blåst och snö blev det allt! Så trist. Jag hade ju tänkt att promenera i onsdags... tur var att jag inte gjorde det! Möblerna är så sköna som de ser ut! :D
Kram på dig!

Torparfrun: tack, jag hoppas också att olivträdet kommer trivas... Kommer väl bry mig om det för mycket kanske ;)
Kram

fia: ja, jag får väl testa det med trädet kanske... ska inte ens titta till det nu då! :D hahaha...

Möllebacken: tack vad go du är!
Tittar in till dig snart, när jag har bloggat miljö, lite sent...
Kram