lördag 2 januari 2010

Nytt nytt...


Nej usch... Nu är jag så trött på julblommor och äntligen har de flesta blommat ut. Bara, två amaryllisar, två julstjärnor och två azaleor kvar nu. Jag har inte mage att slänga dem när de blommor som finast. Det blir dessutom så fasligt långt till våren om man ska slänga ut jul och vintern för tidigt. Men jag längtar väldigt mycket till krokustider nu!
Får börja att köpa lite vita St. Paulior (heter de så i plural?) och ljusa upp i fönstren.
~
Jag vill ha nytt och fräscht, krispiga tulpaner, pasteller och prickar.
Jag har aldrig varit sådan som längtat speciellt mycket att vintern ska ta slut, men just nu gör jag verkligen det. Men det beror nog på att man väldigt gärna vill kunna ta sig ut och gå med lillprinsen och det är betydligt lättare när snön försvinner.
~
Nu blir det planering av vårprojekt...
Kram kram

2 kommentarer:

Romantiska Hem sa...

Jag ville bara kika lite sent kanske men... bättre sent än aldig, in till dig och önska dig ett riktigt fin 2010! Kram Petra

Karin Lindström sa...

Hej Pernilla!

God fortsättning! Tänk vad det är konstigt att man tröttnar så fort! Men din underbara bukett måste du ändå njuta av, så fina blommor det är!

Jag fick tulpaner häromdagen och de är också jättefina.

Ha det så bra!

Krama/Karin