onsdag 6 januari 2010

nu trotsar vi kylan...

Det riktigt smäller i väggarna på nätterna. Först blev jag rädd att någon gren eller annat föll i tegelpannorna, men kylan bidrar till sättningar i huset. Tur att jag inte tror på spöken... :)
~
Ja, här köper vi vårblommor för fullt. I trots att det är kall vinter! Så en Oxalis fick flytta in på köksbordet. Den charmiga blomman som sover på natten; fäller ihop sina klockformade blommor när mörket faller på.
Det trista är att ena katten uppskattar mina blommsterinköp nästan mer än mig. Men jag försöker uppfostra dem. De har respekt för pekfingret; abbans!


En uppdatering ang. "utfodringen"...
Tydligen var rotfruktsskalen väldigt poppis även hos haren som satt och knaprade i sig av morötterna en kväll. (Vi skalade tunna skivor så att de inte fryser sig oätliga).
Så det gör vi nu på kvällarna; smyger i trappan, i det lilla fönstret... jag, sambon, bebis på armen och ena katten på fönsterbrädan... och tittar på djuren som äter:)
*varm i hjärtat*

Kram


5 kommentarer:

Therese sa...

Åh vilka söta. Önskar jag hade dina gröna fingrar. Jag tröttnar ganska snabbt... Förresten kan jag berätta att min mamma numer är ett stort fan av dig. Vi kom in på att hon matar fåglarna hemma och jag fårgade henne om hon kom ihåg bloggen där hon såg bilden på dörrkransen. "Ja, hon som gör så vackert, jag såg att hon gjorde fågelmat" sa hon då. Tänkte det skulle vara kul för dig att få höra det :-)

Granne med Selma sa...

hej!
Kul att du hänger på! jag länkar till dig inne hos mig:-)
/Sussie

Skogsfrun... sa...

therese: vad roligt. Det värmer ju självklart när folk uppskattar det man gör:) Här fyller vi på frömataren varje dag nu när det är så kallt! Kram

Granne med selma: kul! Kram

irene sa...

Hej

Klart jag vill följa din blogg!
Lycka till!
Välkommen till mej!

Irene

Skogsfrun... sa...

irene: vad kul! välkommen!