torsdag 21 januari 2010

Miljötorsdag - Brudbukett



En av mina favoritböcker är en gåva från en nära vän. Den här blädderboken innehåller helt fantastiska brudbuketter för alla smaker. Det fina med buketterna är att de inte är sådär för perfekta som brudbuketter tenderar att bli allt för ofta. Jag tycker att vanliga handbundna buketter är de vackraste. Så som den på bokens framsida.


Så mitt tips idag blir, ett något säsongsbundet tips;


att odla och binda sina egna buketter.

Inte bara brubuketter utan till alla olika tillfällen som en blomkvast skall användas.
Blomindustrin är ju tyvärr inte speciellt bra för miljön...
Fast det finns faktiskt miljömärkta blommor om man är intresserad.
~
Om jag skulle binda min egen brudbukett skulle det få bli en bukett med liljekonvalj och luktärt :)



Kram

7 kommentarer:

meas vardag sa...

Min favvoblomma är astrar! De är helt underbara! Eller vitsippor! ÅÅÅÅÅÅ va jag längtar till våren helt plötsligt! Även om astrar mest finns på hösten. Men tänk.... solen och värmen..... Suck! / Anna

Therese sa...

Men åvad fint... Jag älskar gerberor och tulpaner men det känns svårt att knyta en framtida brudbukett av tulpaner kanske :-)

Skogsfrun... sa...

Meas vardag: instämmer! vitsippor är så fina! längtar massor till våren!

Therese: nej, tulpaner kan man ha vet du ;) Finns fina tulipabuketter i boken i inlägget! :)

Annika sa...

Är ju inte gift så kanske detta är en bok för mig...:) finfin bukett där på bilden o visst vore det kul att ha egna blommor i buketten... Kram Annika

Granne med Selma sa...

Tack snälla snälla för länken! Kan ha nytta av den när jag startar ute i stallet :-)

färgtrappan/m-l sa...

Hej! Vackra färger var det på den buketten...mmm längtar efter våren och försommaren - min bästa tid. Det är då halva vår trädgård fylls av liljekonvaljer - en underbar favorit.

Ha en fin helg!

Lisa sa...

Puss fina nära vän!