lördag 16 januari 2010

Härlig helg!

Foto: Skogsfrun
Vår helg inleddes igår med något jag längtat efter så länge... Sushi. Men det tar lite tid att göra, speciellt när man vill ha en massa olika "stoppningar" i rullarna, så därför gör jag det inte lika ofta som magen vill.
Jag kan starkt rekomendera en tonifiskröra till rullarna;
-tonfisk på burk
-en halv röd chili
- gräslök
- 1 tsk creme fraiche
- salt
Som alltid gjorde jag väldigt för mycket och eftersom jag inte hade samvete att slänga så mycket mat åkte jag till en kär vän och hennes sambo som tacksamt tog emot mina ömt rullarde bitar :)
~
Inte för att jag blir förvånad att min sambo inte visste att det var tulpanens dag igår, men det är konstigt att man inte får mer blommor när han vet att det är det absolut bästa jag vet! Vill man göra mig glad köper man en "kvast"...
Igår sa jag iaf; "Idag är det tulpanens dag så om du känner för det så kan du ju köpa en bukett eller så..."
Det funkade så klart... Det var ju inte romantiken i buketten jag ville åt utan själva tulpanerna så då gör det ingenting att säga så :)
~
Ha en mysig helg! Det ska jag ha!
Kram

11 kommentarer:

Maria Butik Sköna Rum sa...

Sushi är verkligen min favoritmat. :)
Ska prova receptet som du rekommenderar.
Hoppas att du har haft en bra helg.
Kram Maria

Betty sa...

Guuud så gott det låter !
Ville bara tala om att rådjuren fick mat i helgen o igår hittade de den. Lade den i vår skog för att undvika massakering av trädgården (de har redan ätit av buxbomen.

Tack för tipset än en gång ! Kram Betty

Skogsfrun... sa...

Maria: gör det, det är så gott och enkelt! Hoppas din helg var fin, det var min ;) Kram

Betty; vad roligt att de hittade maten! Nej, buxbomen som växer så sakta kan gärna få växa i fred ;)

KRam

Designe sa...

Det ser verkligen gott ut! Tyvärr har jag aldrig provat sushi...måste nog ta och göra det snart! Hade inte gjort semlan själv..gör aldrig det..sånt är jag dålig på men jag är bra på att äta dom, får nästan lite begär på dom och saffranssemlor är ju extra goda! Mums! :)

Viktoria sa...

Var är det ni har hus? Ser så fint ut!

Millas hem sa...

Låter gott och spännande!
Vad duktig du är som får till dem så snyggt!

Kram Camilla

Jolin sa...

Vad duktig du är som gör egen suschi! Tyvärr är jag inte så förtjust i det, har testat flera gånger o det går verkligen inte ner ;-)

Tack för tipset med besöksräknaren, fick inte riktigt till det, men nästan haha!

Visst är det fint med tulpaner, dock fick jag inga (köpte inga heller ;-) ) trots att jag tom kände till att det var tulpanens dag.
Min käre sambo är inte heller så duktig på att köpa blommor, hihi.

Kram J

Skogsfrun... sa...

designe: jo jag är också bäst på att äta bakverk, hellre än att göra:) Du måste ju prova sushi, som är sååå gott! Kram

Viktoria: på edsgatan, allra södraste delen ;)

Milla: tack, det är faktiskt inte svårt alls:) kram

Jolin: nähä... men om det krånglar så kanske jag kan skicka en utförligare beskrivning på facebook ;)

KRam

Jolin sa...

Ja, det får du jättegärna göra när du har tid o lust! Det är absolut ingen brådska!

Vilken mysig dag ni verkar ha haft föresten. Saknar tiden som mammaledig ibland, speciellt med första barnet då var det riktigt lyxigt! Men tyvärr förstod jag inte det då, men förstod det mer andra gången, haha!
(Givetvis var det mysigt då med, men det är inte lika fritt, utan mer tider som dagis o sånt som ska passas.)

Kram!

V sa...

Men mysigt. Helt nära centrum, ändå.

Skogsfrun... sa...

Jolin: då ska jag göra det när jag hinner:) Det är så mysigt att vara mammahemma:) Försöker njuta massor som alla säger ;)

V: japp vi stortrivs :)