måndag 25 januari 2010

Blommig klänning och lila tulpaner...

Det känns som det är lite stiltje på inredningsfronten nu. Väntar bara på att det ska bli lite varmare och mer vårigt. Tog på mig en blommig klänning idag bara för att det skulle kännas lite mer som vår. Men jag väntar gärna med att ta in våren i hemmet allt för mycket. Då blir det som med julen, att man tröttnar för fort. Man ska längta...
Därför börjar jag med lite lila tulpaner och några lökväxter här och där... De rosa och vita tulpanerna köper jag och inreder med i mars kanske... Då känns det mer lagligt :)
Det var en riktig myshelg som vanligt. Shoppade lite fynd på PoP och var på IKEA och handlade saker till lillens rum. Det planeras en myshörna, där man kan läsa böcker och sjunga visor.
... och sovplats för trött mamma och pappa för tidiga lekmorgnar.

Blev inspirerad att använda min soppterrin efter att Designe visat sin fina på hyllan. Så det fick bli en currysoppa i fredags :)
~
Nu ska vi snart iväg och träffa lillens nya kompis :)
Kram



3 kommentarer:

Sofia sa...

Åååå vad mysigt det ska bli att se er! Vi är redan less på våran lilla bubbla och ser fram emot besök:-)
Nu ska vi ta fram vårt godaste fikabröd och brygga det godaste kaffet!
Syns snart...
Puss Sofia & Nils

Betty sa...

Håller med dig om stiltjen. Känns precis som om man går o avvaktar lite.
Det får nog bli lite soppa ikväll.

Kram Betty !

Skogsfrun... sa...

Sofia: åh det var så mysigt att komma o träffa goa Nils! och klas kakor var mumsiga!

Hoppas vi ses anrt igen!

Puss o kram
Pernilla o Love

Betty:verkligen! Man går absolut o väntar... Hoppas soppan blir god ;)
Kram