onsdag 16 december 2009

seg dag...

Gran från dugen strax utanför som står i en kruka från Bloomingville
Sjukling idag... Feber och en kommande förkylning smyger sig på. Det känns i hela kroppen när huvudet bultar och man blir yr av att stå upp. Tur att man har en snäll bebis ;) som fortfarande håller sig till golvnivå och tycker om att sova ungefär 17 timmar per dygn.
I helgen skall granen pyntas inför julafton. Än är den bara sparsamt adventspyntad. Så snart skall den kläs i sin vackraste skrud. (Vilket påminner mig om att jag måste kolla om den behöver vatten...)
Nu blir det vila, så jag orkar se på Bonde söker fru ikväll :)
God Kväll!

2 kommentarer:

envilsenloppa sa...

Oj vilken fin gran och blogg !
Jag tar nog fram min gamla trotjänare nerifrån källaren , modell plast :-)
Hoppas du snart kryar på dig !
Kram/Lotta

Hanna sa...

Åh vilken FIN gran! fint med en zinkruka som fot, lite roligare än en traditionell julgransfot :).

Hoppas att du snart blir frisk, jobbigt att vara sjuk. Krya på dig!
/Kram H