onsdag 9 december 2009

Lillördag

Idag ska jag fortsätta fixa lite i uterummet. Ett rum som jag inte prioriterat så mycket sedan vi flyttade in i huset. Det har blivit ett rum som katterna regerar i, som synes på bilden... Bella ligger och vaktar :) Även denna natt som flera andra hade hon gömt sig i uterummet och blivit kvar där över natten. Vi stänger alltid dörren för det blir så kallt inne i huset, trots golvvärmen, om dörren hit ut står öppen. Så imorse upptäckte jag att hon varit där ute och gissa vem som var jättehungrig?! stackars mojjan!
De små rokoko-stolarna är fynd som målats om och när tid finnes ska dessa kläs om i ett linnetyg.

Ställde ut ett gammalt sybord från mammas föräldrahem som jag målade om för en tid sedan. Det blev jättebra :) Mycket mysigare och mer ombonat. På lådan står det Epipogium aphyllum,
som är Skogsfrun på latin :)

Det stora äventyret för dagen är dock 2 månaderskontrollen för Love. Ska bli så spännande!
Ikväll blir det lite mys hos goda vänner!

~

4 kommentarer:

Jolin sa...

Vad mysigt ni har det! Vart är det ni bor?

Kram Jolin

Skogsfrun... sa...

Jolin: Tack! Vi trivs :)vi bor på Edsgatan; södra delen. I skogen typ ;)

Kram

Annika sa...

Tack för besöket o välkommen åter.... trevligt att hitta nya bloggare i Värmland tycker jag.... kommer gärna tebaks på besök... Kram Annika

Skogsfrun... sa...

Annika: det gör jag vettu! :D Kram