tisdag 8 december 2009

en helt vanlig tisdag...

Metallstjärnor inköpta på Himlas outlet i Uppsala; så mycket fint som kostar noll och ingenting :)
Tråkiga väder! Man får verkligen inte alls någon lust att gå och promenera med hjärtat...
Så därför fortsätter jag att fika och pynta inomhus istället.
Dagens att göra;
- tvätta
- ställa ut ett bord i "uterummet" och grejsa till det lite :)
- fika, mmm...
- plocka; det gör man ju varje dag... tänk att det blir så rotigt så fort!
-planera recept och inköp till Lördagens glöggmys
...
Skulle vilja sätta upp mkt på denna dagens lista, men man är alltid mer inspirerad på förmiddagen än senare... Det tar alltid mer tid än man beräknar ;)
Julmysigt i fönstret på övervåningen...
Fick binda om en Hedera på det stora hjärtat eeftersom den ursprungliga fick "spinn"...
De där jädra skadedjuren! Det är nästan omöjligt med Hedera på vintern, speciellt om man har lite torrare luft i hemmet!
Hoppas denna nya får växa till sig och bli stor och fin!

5 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej!

Tack för din hälsning hos mig! Jag blev lite full i skratt när skogsfrun hälsade att hon inte vill ha älgar inpå sig *ler*. Men nu ser jag att skogsfrun faktiskt bor i ett rart hus så då kan jag förstå:)

Vad roligt att du börjat med din blogg igen då för man väl säga. Det ser så fint ut här och jag kan förstå att du älskar blommor precis som jag:)

Ha en fortsatt mysig vecka med trevligt julstök och lite städning!

Hoppas vi ses snart igen:)

Kram/Karin

Skogsfrun... sa...

Karin: hahaha... ja, jag tänkte på vad lustigt det blev när jag skrev... men jag orkade inte formulera om meningen. hihi... :D

Tack för titten!

Ha det fint! Vi ses i cybern ;)
Kram Pernilla

Millas hem sa...

Ja, allt tar verkligen mycket längre tid än man tror!
Men det är nog ändå bäst att ta det lilla lugna!=)

Kram Camilla

Huset vid ån sa...

Jag gör som dig också...Fikar o pyntar inomhus! Vi får hålla tummarna att det blir snö o stämning snart.....JulKramar från Therese

Skogsfrun... sa...

Milla: håller med helt och hållet!
Kram

Therese: skulle vara väldigt mysigt med lite snö!
Kram