måndag 7 december 2009

Älskade julblommor

Kopp av Anna Wrigstad Östberg.
Det är ingen nyhet för de som känner mig väl att jag älskar blommor! Speciellt julblommor, fast jo... jag älskar nog de flesta när jag tänker efter. Undrar just hur mycket pengar man eg. lagt ut på alla hyacinter, amaryllisar, tulpaner, krokusar, narcisser och andra säsongsblommor. Fast det är väl underbart ändå. Tänk vad mycket liv det blir i ett hem med fina blommor.



Fick för mig att jag skulle samla ihop till en Zebra-servis, men jag orkade varken leta eller lägga pengarna på det... så det blev endast en assiett :D hahaha.... Som nu verkar som både blomfat och tallrik till katterna... Klart de ska äta fint ibland!
~
Det är inte jul om det inte doftar hyacint!
~
Nu blir det kvällsmat och sedan ska prinsen nattas.
Kanske en och annan kopp glögg senare :)






7 kommentarer:

Lissboden sa...

Hej!
Vad trevligt att du tittade in hos mig så att jag hittade in till din blogg.
Det ser jättemysigt ut med alla dina fina blommor och katter är ju också så trevliga.
Ha det så gott!
Maria

Skogsfrun... sa...

Det är roligt att blogga igen... blommor och katter är livet! :D
Ha det bra!
Pernilla

Designe sa...

Hej! Va glad jag blir att du tittade in hos mig! Jag efterlyste dig nån gång på min blogg för längesen för jag hittade dig inte!..men fick inget napp!:) Kul att du bloggar igen! Den översta koppen där är ju såå fin!..och det är så fint att plantera hyacinter i allt möjligt! Jag har tydligen lyckats köpa hyacinter som inte doftar och blev besviken för det är en av mina favoritlukter till jul!.. Ha det! Kram :)

V sa...

Roligt att du börjat igen!

Skogsfrun... sa...

Designe: nej vad synd att jag inte såg efterlysningen, jag har allt tittat in hos dig lite då och då och inspirerats ;) Synd att du lyckades få allergihyacinter, hihi... min erfarenhet är att de blå doftar mest:) Kram

V: tack det ska bli kul! <3

Therese sa...

Idag har jag köpt röda hyacinter på Hötorget. Ska bli spännande att se hur d ser ut när de blommar. Ska bara hämta lite mossa hos mamma och pappa så är det klart.

Skogsfrun... sa...

Therese: blir säkert fint det :)