söndag 20 december 2009

4-ljuset-kom-ihåg...

Hann inte med att binda någon krans i år. Därför blev jag extra glad när jag såg den här stålkransen hos Min lilla vrå. Bara att fylla med vad man vill för smått och gott. Lika fin på vintern som höst och sommar:) Man kan även fylla den med äpplen om man känner för att vara extra snäll mot fåglarna på vintern.
~
Idag ska jag komma ihåg att tända adventsljus... Det sista:) Vi tände det tredje igår... Ibland hinner man inte med mysiga morgonfrukostar med tända ljus.

Har planerat att åka och fixa några julklappar idag, eftersom jag känner mig återställd efter sjukdom nu. Ska bli skönt att komma hemifrån lite. Funderar på att unna mig något fint att ha på mig på julafton och kanske något fint till lillprinsen. Känns som jag är den enda som inte inhandlat något extra fint till honom att ha på sig på denna högtid. Alla mina vänner verkar ha köpt diverse utstyrslar till sina små, men jag är heller inte så mycket för att pyllsa på de små för strama kläder och heller inte massa olika dräkter. Jag håller fast vid att det ska vara så skönt som möjligt när man är liten. Men något nytt men skönt ska jag nog hitta till honom :)
~
Vad mysigt det är att gå upp tidigt, dricka kaffe framför brasan, läsa lite tidningar och planera inköp inför jul.
Mys!

Kram



7 kommentarer:

Therese sa...

Gud va härligt det låter! Jag funderar på att ta min kaffekopp, sätta mig på tåget i min pyjamas och morgonrock och sedan plinga på hos dig och göra dig sällskap i läsningen framför brasan. Här hemma är det bara jag som är vaken, J och två övernattningsgäster mår inte lika bra som jag gör efter gårdagens festande :-)

Skogsfrun... sa...

hahaha :D du är så välkommen, pyjamas är ju ett måste hemma hos oss ;) Åh det är så trist när "folk" sover för länge och speciellt om de inte är i piggast laget när de väl vaknar:)
Hoppas din 4 advent blir fin dock!

Hanna sa...

Hej!

Skönt att du mår bättre nu, inte så kul att behöva vara sjuk på självaste julafton.

Hoppas att du får en fortsatt trevlig julvecka =)

/Hanna

envilsenloppa sa...

Skönt att du känner dig bättre nu !
Vilken häftig krans , helt perfekt som sagt att pynta upp med vad som helst .
Ne jag håller med dej barn ska ha sköna kläder , de har alltid mina haft , tyvärr så går killarna i joggingbyxor jämt :-)
Om lillan fick så skulle hon gå i prinsessklänningar jämt .
Ha en riktigt fin och härlig jul nu !
Kraam/Lotta

Designe sa...

Hej och tack! Vilken smart krans!..man kan ju ha va som helst i den! :) TAck ang. blusen...köpte min på Åhlens!..så du köpte en Odd Molly?! De är ju alltid fiiina! Ikväll blir det julkappsinköp..i sista minuten! Go jul om vi inte hörs innan! Kram :)

Therese sa...

Ville bara säga att kransen på bilden är inköpt idag :-) Fast i rött och det var min mamma som köpte den (svårt att ha den på en lägenhetsdörr). Längtar tills nästa år då jag ska hjälpa henne att pynta till den. Dessutom riktigt bra pris på det var 50% rabatt.. :-)

Skogsfrun... sa...

therese: vilket fynd! :D
Ja, man kan ju använda den året runt så nu väntar jag till våren så jag kan fylla den med lite vårlökar:)